AirAsia Antara Paling Berpengaruh Di Media Sosial

AirAsia Antara Paling Berpengaruh Di Media Sosial - Hallo sahabat Malaysian Weekly, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul AirAsia Antara Paling Berpengaruh Di Media Sosial, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Viral, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : AirAsia Antara Paling Berpengaruh Di Media Sosial
link : AirAsia Antara Paling Berpengaruh Di Media Sosial

Baca juga


AirAsia Antara Paling Berpengaruh Di Media Sosial



KUALA LUMPUR: AirAsia muncul sebagai antara lima syarikat penerbangan dunia paling berpengaruh dalam pelbagai platform media sosial.

Syarikat penerbangan lain ialah Qatar Airways, Turkish Airlines, Emirates dan Etihad.

Dalam kaji selidik bertajuk 'Pengaruh Media Sosial 2017 - Social Butterflies or Media Wallflowers', syarikat penerbangan berkenaan turut berkembang pesat dalam tempoh 10 tahun.

Bagi kategori jumlah penumpang, AirAsia, Qatar Airways, Turkish Airlines, Emirates dan Etihad masing-masing mencatatkan pertumbuhan sebanyak 19 peratus, 20 peratus, 18 peratus, 14 peratus dan 28 peratus setahun dalam tempoh 10 tahun berbanding sektor penerbangan global yang mencatatkan pertumbuhan purata sebanyak lima peratus.

Menerusi platform laman sosial Facebook, syarikat penerbangan dari Asia dan negara Teluk mendominasi dengan Qatar Airways mendahului senarai dengan merekodkan 13 juta pengikut diikuti AirAsia sebanyak hampir 11 juta pengikut.

Cebu Air, Singapore Airlines, Jet Airways dan VietJet antara syarikat penerbangan Asia paling popular di Facebook, selain Air France KLM, Southwest dan British Airways.

Di Twitter, empat syarikat penerbangan Asia membuktikan mereka paling aktif di laman sosial berkenaan dengan AirAsia mendahului senarai dengan 3.5 juta pengikut.

Turut mengikuti rapat, Garuda Indonesia (3 juta), Cebu Air (2.8 juta) dan Philippine Airlines (2.6 juta) diikuti syarikat penerbangan Amerika Syarikat (AS), Turkish Airlines (1.55 juta) dan Malaysia Airlines (1.53 juta).

AirAsia turut tersenarai sebagai lima syarikat penerbangan paling popular di Instagram dengan mencatatkan hampir 700,000 pengikut. Turut tersenarai adalah Emirates, Qatar, Turkish Airlines dan Eithad.

AirAsia adalah syarikat penerbangan tambang murah berpangkalan di Kuala Lumpur. Ketika ini, Kumpulan Air Asia terbang di lebih 165 destinasi di 25 negara.-BH


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2tczaYx

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


Appear first on Malaysian News


Demikianlah Artikel AirAsia Antara Paling Berpengaruh Di Media Sosial

Sekianlah artikel AirAsia Antara Paling Berpengaruh Di Media Sosial kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel AirAsia Antara Paling Berpengaruh Di Media Sosial dengan alamat link https://malaysianweekly.blogspot.com/2017/06/airasia-antara-paling-berpengaruh-di.html

Subscribe to receive free email updates: